אייכלר על ויזל: נולד כיהודי מאמין ונפטר כיהודי מאמין

    לזכרו ולעילוי נשמתו מצאתי חובה לבוא ולומר שהוא נולד כיהודי מאמין, התחנך כיהודי מאמין ונפטר כיהודי מאמין, גם אם באמצע היו לו תקופות קשות מאוד"
    איתי גדסי No Comments on אייכלר על ויזל: נולד כיהודי מאמין ונפטר כיהודי מאמין

    "בשנים האחרונות כשפגשתי את הסופר אלי ויזל, הוא דיבר עם כל הלב על האמונה הגדולה שלו באלוקי ישראל. הוא הצהיר על עצמו שהוא חסיד ויז'ניץ. הוא ישב ושר את השירים שזכר. הוא אמר שהוא מאמין בבורא עולם"

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    לזכרו ולעילוי נשמתו מצאתי חובה לבוא ולומר שהוא נולד כיהודי מאמין, התחנך כיהודי מאמין ונפטר כיהודי מאמין, גם אם באמצע היו לו תקופות קשות מאוד"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר ניצל את הדיון במליאה והספיד את הסופר אלי ויזל.

    "פגשתי את הסופר אלי ויזל, כשהוא הגיע לביקור אצל כבוד קדושת האדמו"ר מבעלזא שליט"א, גם דיברתי אתו ושוחחתי.

    כמו רבים מניצולי השואה, שעברו ימים קשים ושאלות קשות, גם לו היו תקופות שונות. שאלותיו נובעות ממוגבלות האדם בכלל ושכל האדם בפרט. אין לנו יותר שכל, ממה שנתן לנו הבורא. כל היצירה: הדומם, החי, הצומח והמדבר, כל אחד יש לו את השכל והרגשות שנתן לו הבורא. לכל אחד יש איזה שכל או אינסטיקט הישרדות. גם לדומם יש איזה שכל שהוא מתפתח וכך הצומח והחי. הכל לפי מה שנתן לו הבורא. כך גם האדם. אנחנו מוגבלים לדעת דרכי האלוקים הנסתרות, בפרט במצבים קשים.

    בשנים האחרונות כשפגשתי את הסופר אלי ויזל, הוא דיבר עם כל הלב על האמונה הגדולה שלו באלוקי ישראל. הוא הצהיר על עצמו שהוא חסיד ויז'ניץ. הוא ישב ושר את השירים שזכר מבית הכנסת ובית אבא. הוא אמר שהוא מאמין בבורא עולם, שאין בשר ודם יכול להבינו. מי שלא היה בשואה, זאת היתה האנושות. איפה היה בן האדם בשואה, זאת השאלה. כך השיב כששאלו אותו איפה היה אלוקים בשואה. הוא אמר: במקום לשאול את השאלה הזאת, אני שואל איפה היה האדם בשואה, את בן האדם לא ראיתי שם.

    לזכרו ולעילוי נשמתו מצאתי חובה לבוא ולומר שהוא נולד כיהודי מאמין, התחנך כיהודי מאמין ונפטר כיהודי מאמין, גם אם באמצע היו לו תקופות קשות מאוד".



    0 תגובות